Skip to main content

13 TIP JUAL BELI EMAS

Teks : Dhuha Rashidi

[ 13 TIPS SIMPLE JUAL BELI EMAS ]
========================

■ Kau beli emas pastu simpan dalam tempoh setahun.Baru boleh cakap bab keuntungan!!! Bukannya beli 1 gram hari ni dan nak jual bulan depan!! Rugi lagi ada..

■ Beli emas gunakan duit lebih. BUKAN DUIT NAK BELI LAUK tu kau sapu.

■Jangan beli emas yang mendapat pulangan bulanan. (kau tau sebab apa)

■ Beli emas yang dapat emas fizikalnya.

■ Beli emas yang mudah untuk dibeli. Mudah dijual.

■ Sebagai pelabur JANGAN beli emas perhiasan sebab harganya mahal dan susut nilainya tinggi.

■ Kalau boleh tak perlu beli emas dari kedai2 emas sebab harganya jauh lebih mahal. Beli emas dari syarikat yang mempunyai banyak cawangannya. jadi mudah untuk anda jual nanti, tak perlu mengharapkan kepada dealer sahaja.

■JANGAN pajak emas anda tanpa sebarang alasan yang kukuh..dan tanpa teknik yang betul.

CONTOH :
Alasan yang kukuh = modal perniagaan
Alasan yang tak kukuh = pergi makan angin.

■ JANGAN terikut2 orang. BELI LAH EMAS BERSAMA ILMU EMAS ITU SENDIRI.. BUKAN EMAS YANG MEMBUAT KITA KAYA TAPI ILMU EMAS ITU YANG MENJADIKAN KITA KAYA..

■ JANGAN JUAL EMAS ANDA DITEMPAT YANG SALAH.. contohnya emas yang dibeli di powergold dijual dikedai emas.. anda akan kerugian susut nilainya. (Susut nilai lagi tinggi)

■ Jangan beli emas yang murah tanpa mengambil kira tentang faktor2 yang lain..contohnya spreadnya perlu diambil kira, mudah untuk dijual balik juga perlu diambik kira.

■ Sebagai permulaan untuk membeli emas JANGAN TUNGGU HARGA RENDAH sebab anda tidak tahu bila harganya rendah atau tinggi..

■ Istiqamah membeli emas setiap bulan tanpa mengira harga emas tinggi atau rendah.. itu lebih menguntungkan dengan sistem pemurataan dipenghujungnya.

huhuhu..tudiaaa SYOK TAK DAPAT TIPS NI?? nanti dhuha share lagi ye..

ADA EMAS TANPA ILMU=  RUGI.
ADA ILMU TANPA EMAS= TAK KEMANA.
ADA EMAS DAN ILMU = INSYA ALLAH BERJAYA

#dhuhaSHAREdhuhaCARE
#dhuhakayagold
0192095522
stokis pwg b.p.klang

Comments

  1. Tips yang menarik. Tengah simpan duit ni untuk beli emasssss :)

    P/S
    Jana pendapatan LUMAYAN dengan Uber. Sistem Uber menjadikan anda sebagai boss.
    Ini yang ANDA cari-cari selama ini.
    Daftar sekarang !!!

    http://uber.mydiscussion.net/ <<- masuk sini

    ReplyDelete
  2. Saya dgn isteri sedang berusaha untuk simpan lebih banyak emas .. mudah-mudahan dapat simpan lebih banyak untuk anak-anak.

    HASRULHASSAN.COM

    ReplyDelete

Post a Comment

Saya suka jika anda yang mengunjungi blog saya meninggalkan jejak disini. Segala perkongsian saya adalah pandangan peribadi sahaja.

Popular posts from this blog

10 CADANGAN HADIAH PENGANTIN

Teks : Dhuha Rashidi

Ahhaaaa, dah pening ya nak beri apa pada pasangan pengantin. Dapat pula pasangan pengantin tu nanti sahabat baik kita, sepupu kita, adik beradik kita, orang yang kita hargai sangat. .
Kita nak beri mereka sesuatu yang istimewa. Tapi, kita sendiri pun buntu. .
Tidak mengapa. Saya tolong berikan idea. Mana tahu awak rasa berkenan salah satu kan?
IDEA HADIAH YANG RARE
1. SET PINGGAN MANGKUK.
Ini dirasakan ramai orang telah buat. Ia mudah dan murah. Senang nak bungkus kerana sudah berkotak. Boleh juga ditukar kepada set gelas dan sebagainya.
2. DAPUR GAS
Sebenarnya , untuk pasangan pengantin baru, keperluan gas adalah satu perkara yang mustahak. Untuk membeli gas baru memerlukan kos. Kita bokeh bantu pasangan baru nikah dengan hadiahkan mereka gas dan dapur.
3. BARANG ELEKTRIK
Ini juga hadiah yang sudah biasa di beri kepada pasabgan pengantin. Contoh barangan elektrik adalah seperti blander, iron, kettle , pembakar roti dan sebagainya yang berguna untuk keperluan hari…

SEWA MESIN CUCI KARPET

Teks : Dhuha Rashidi
Foto : Dhuha Rashidi

Sepanjang minggu ini klien kami adalah dari geng geng ofis yang nak cuci karpet ofis. Yang kami lihat, jika mereka menelefon untuk tempahan mesin cuci, terus sewa sekali dengan team cce.




Ada yang tak mampu nak cuci sendiri kan? Serahkan saja pada kami untuk tidak memenatkan.  .
Bermakna, CCE beri anda dua pilihan. Samada mahu cuci sendiri atau kami yang akan cucikan.  .
Cuci sendiri memang lebih jimat. Lebih puashati kerana sentuhan cucian tangan sendiri. Tapiiiii, jika anda sudah kekurangan masa atau kurang tenaga kerja, kami sedia bila bila masa memberi khidmat. .

Bezanya, caj perkhidmatan akan naik bertambah. Namun, ia tetap masih berbaloi dengan harga sewaan ini. .
Penghantaran pula akan dikenakan mengikut lokasi. Kami membuka sewaan mesin cuci karpet ini di kawasan sekitar Lembah Klang.  .
Sewa selama 24jam anda boleh cuci sepuas hati atau kongsi kongsi. .
Atau. Sewa sekali dengan team CCE, kami datang cuci cuci. Okey okey ?
Untuk booking…

HADIAH PERKAHWINAN YANG UNIK

Teks : Dhuha Rashidi Foto : Dhuha Rashidi
Mencari hadiah perkahwinan nak diberi pada sahabat kita yang bakal melangsungkan pernikahannya tak lama lagi ?
Kita fikir , taknaklah bagi benda yang biasa orang lain bagi kan. Teringin nak beri kawan kita sebuah hadiah yang unik dan mampu buat dia gembira bersama pasangannya.
Saya ada beberapa pilihan cadangan.
1. Lukisan Kanvas Original Painting 
Macam yang awak lihat di gambar bawah ni. Ini adalah sebuah lukisan kanvas original painting yang saya buat untuk dijadikan hadiah perkahwinan. Lukisan ini ditempah oleh seorang klien saya.
Kata beliau, mahu berikan satu hadiah perkahwinan yang unik untuk sahabat baiknya.


Eh, sudah pasti sahabat baiknya menghargai pemberian yang istimewa ini. Sebuah karya yang berbentuk kasih sayang dalam bentuk love dan diletakkan nama pasangan serta ucapan doa. Boleh dijadikan kenangan perkahwinan dalam masa sama kita mendoakan kebaikan pasangan selamanya.


Berapa bajet lukisan lukisan original painting ni? Ini yan…